Tuesday 6 November 2018

BBM3410/18 : HAMPIR PITAM

Assalamualaikum..

hai bertemu lagi kita di hari yang begitu indah ini.. indah ke? hihi


hari ini macam sendu sikitlah.. sebab hampir pitam tadi.. sebab? hihi..saya puasa hari ini.. tapi gigih turun bawah 'skiping' dekat dewan putra dua tu.. ala-ala.. nak kurus.. ada kaitan ke? hurm..


bahaya betul la saya ni kan?
dah puasa tu rehat jelah dekat bilik..

sebenarnya bosan terperap dekat bilik aje sejak balik dari kampung.. sendu dia lain macam sampai reput je dalam bilik atas katil..

pastu tadi semangat macam dah pulih sikit.. turunlah dengan hasniwati khalil untuk 'skiping' tu.. tahu-tahu.. lepas dah dalam 50 lompatan.. saya rasa macam gelap je semua..rasa senak perut..sakit kepala.. kepala berpinar dan pening gila.. memang berdebar sebab tak pernah alami benda macam tu.. Allahu.. aku kuatkan semangat.. cakap dekat kawan weh.. aku rasa macam nak pengsan.. kawan cakap yalah kau puasa..rehatlah..

kemudian saya jalan perlahan-lahan naik tangga untuk balik bilik.. tak tahan sangat dengan keadaan ini.. jalan perlahan-lahan akhirnya sampai bilik.. muka dan bibir pucat gila.. kawan bilik cakap kejap nya dah balik..

dia tengok saya pucat sangat.. terus dia suruh saya baring..rehat-rehat dan tunggu dalam 10 minit lagi.. maka waktu berbuka..hanya ALLAH je yang tahu.. terima kasih yang ambil berat..

tak nak buat kerja gila ni lagi.. serius takut! ingat nak mati dah tadi.






itu sajalah perkongsian saya hari ini..
esok-esok kita jumpa lagi ya..
xoxo
wassalam..
adios!

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : MINGGU 12 (FACEBOOK PULA)

Assalamualaikum..hai semua jumpa lagi kita semua.. hari ini saya nak berkongsi tentang cerita terbaru.. tugasan baru Prof bagi..kena ambi...