Tuesday 13 November 2018

BBM3410/18 : KEMBARA YANG MEMBAHAGIAKAN

Assalamualaikum semua.. fatihah disini lagi nak berkongsi cerita baru..

bersenam dengan hasniwati khalil ( kawan sekelas ) haritu.. pastu cakap kat dia.. weh aku rasa macam nak makan oden..jom buat nak? wati cakap boleh je buat nanti lepas dapat gaji..tapi baik keluar cari oden sekali boleh jalan-jalan bersama.

.....

dalam kelas amali haritu.. si qina tanya eh jadi ke korang punya perancangan tu? lepas itu.. aku baru dapat tugasan subjek bahasa arab.. rancang nak pergi Putrajaya sebab tugasan tersebut kami kena buat dekat sana..

tapi macam tak nak hampakan qina dan wati.. sebab kami dah janji nak cari oden sama-sama..sebab aku memang nak keluar dengan mereka jugak..

kemudian, aku bersama kawan-kawan lain merancang nak pergi Putrajaya dengan sewa kereta.. lepas itu rancang nak pergi makan steambot sama-sama.. kami sewa kereta itu sampa malam.. sebab memang nak habiskan masa sama-sama.. yalah kan tahun akhir..


..........

qina, wati, aku, yam, jie, mida, aifa dan dibah..kamilah kembara gadis-gadis itu..

maka bermulalah pengembaraan gegadis ni.. sampai Putrajaya.. kami semua teruja dan ambil gambar-gambar di setiap sudut.. sebab semuanya cantik dan menarik..


masuk dalam masjid Putrajaya lagi teruja.. sebab semuanya indah dan menarik.. dapat jumpa dan bergambar pulak dengan abang yang viral dalam tv tu..ala yang fasih 7 bahasa tu..


dalam jam 1 petang macam itu.. kami semua dah letih dan penat bergambar..haha.. sambil-sambil duduk dan makan bekal..sambil fikir nak kemana lepas ni..pernacangan nak makan steambot dibatalkan sebab kami nak sesuatu yang lain..

masing-masing bingung nak pergi mana.. kemudian kami semua dapat idea.. untuk pergi air terjun ke sungai ke.. ambil keptutusan balik kolej untuk ambil baju kebih.. persiapan untuk mandi nanti hihi..kemudian, kami balik kolej dan solat..

.....

dalam 1.45 petang bertolak dari kolej..

kami berhenti makan di KFC berhampiran untuk mengisi perut yang amat lapar sekali ini.. hihi


dalam jam 4 petang kami sampai di Sungai Tekala..cantik dan comel weh.. serius air dia sejuk gila.. walaupun mula-mula aku takut untuk turun mandi sama..tapi peluang hanya datang sekali lah..huhu

akhirnya kami berlapan mandi-mandi dengan seronok.. itulah antara hal yang paling membahagiakan ku..terima kasih kawan.. mak buyung si jie tu pun nak mandi tau..gigih kami jaga dia risau apa-apa jadi..alhamdulillah semuanya baik-baik saja..

 si yam yang purdah tu pun turun mandi sekali.. dahlah dia tak bawak baju lebih..hurm.. tapi nak mandi gak..

memang gembira sangat haritu.. si dibah tak henti-henti nak terapung.. si mida pulak tak nak basah.. katanya nanti kalau air kena cermin mata, dia tak nampak.. tapi kami peduli apa.. haha..buat air terpercik sampai dia basah..huhu..sorry mida


si wati pulak memang pandai apungkan badan..dia duk buat contoh dalam air tu untuk kami ikut..haha..lawaklah..

si qina? dia kan kecik..sesekali dia tenggelam dalam air.. comel lah! dan yang jadi mangsa? akulah..si tukang tahan dia..si tempat dia berpaut dan tarik!

aifa? yang ni sorang acah-acah dia bidadari yang tengah mandi kat sungai.. dia tak tahu ke yang dia tu dugong? dugong muslimah..haha...aifa ni pun banyak kalitenggelam dan  terbawa arus dalam sungai tu..lepastu tak pandai nak balik dekat kami semua semula bila dah hanyut jauh dari kami..muka dia redha je..kami ketawakan dia..

percayalah kawan-kawan.. perancangan akhir itulah yang terbaik!

memori dan kenangan tercipta.. 10/11/18









terima kasih jie, yam, wati,qina, aifa, mida, dibah..

Prof jom kita pergi mandi sungai jugak..tapi jangan tenggelam ok..haha

bye semua..
wassalam :)
adios!

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : MINGGU 12 (FACEBOOK PULA)

Assalamualaikum..hai semua jumpa lagi kita semua.. hari ini saya nak berkongsi tentang cerita terbaru.. tugasan baru Prof bagi..kena ambi...