Thursday 11 October 2018

BBM3410/18 : UPM DAN MASALAH KETIADAAN AIR MEMANG SAHABAT

Assalamualaikum kalian,
Hai jumpa lagi dalam cerita terbaru saya pada kali ini.

Pada hari ini, aku nak bercerita betapa masalah air ini dah jadi macam masalah negara dekat UPM ini..

Saya faham apabila terjadinya masalah ketiadaan air ini, ia bukan perkara yang dibuat main-main. Mungkin kerana ia terjadi disebabkan maslaah tangki air pecah ataupun kerja-kerja pembersihan dan sebagainya.

Pernah juga haritu semester berapa entah, air tiada dalam masa 2 minggu tak silap. Masa itu hanya Allah saja yang tahu betapa kalutnya keadaan.. haha

Nak mandi?
Nak basuh baju?
Nak buang air kecil?
Nak buang air besar?

Memang menyusahkan hidup dalam keadaan itu. Saya dan kawan-kawan mandi di tandas Dewan Putra Dua..hihi

Pernah juga kami mandi di Masjid Besar UPM..

Macam-macam pengalaman ada.. Bila diingat balik, memang kelakar walaupun bersusah-susah.. Dah macam hidup pada zaman dulu dah..

Bagi saya, ketiadaan elektrik lama-lama tiada masalah. Tapi kalau air tiada..memang saya rasa nak meletup!..
Tapi tidak mengapa..Ia mengajar saya erti berdikari dan bersabar..ALhamdulillah..


Pada sekarang ini, notis bertarikh 9 Oktober 2018 hingga 11 Oktober 2018.. Dimaklumkan bahawa ketiadaan air.. Namun saya sedikti kecewa apabila ada orang yang pentingkan diri sendiri.. Boleh basuh baju masa air tiada ini? Memang nak marahlah!


Itu sahaja dari saya. Nanti jumpa lagi di lain waktu dan hari.
xoxo
Wassalam
:)







No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : MINGGU 12 (FACEBOOK PULA)

Assalamualaikum..hai semua jumpa lagi kita semua.. hari ini saya nak berkongsi tentang cerita terbaru.. tugasan baru Prof bagi..kena ambi...